Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου Εκτύπωση
Δευτέρα, 06 Φεβρουάριος 2012 09:16

d

 

 

Το βραβευμένο με το 1ο Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για παιδιά του 2009 έργο του Σάκη Σερέφα, παρουσιάζει η Παιδική Σκηνή του Θεάτρου Αυλαία. Ένα έργο για την ιστορία της Θεσσαλονίκης, σε μια χρονιά ορόσημο για την πορεία της στο χρόνο, αφού το 2012 η πόλη γιορτάζει τα 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της.

«Αν και οι σοφοί επιστήμονες λένε ότι το είδος των δεινόσαυρων έχει εξαφανιστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένα πρωινό στο μπαλκόνι του μικρού Γιάννη που ζει στη Θεσσαλονίκη εμφανίζεται ο Σαύρος, ένας δεινόσαυρος. Το αγόρι σκαρφαλώνει στο λαιμό του κι οι δυο τους ξεκινούν για μια μεγάλη και ξεχωριστή βόλτα στην πόλη, για να γνωρίσουν το παρελθόν της αλλά και τους ανθρώπους που την κατοικούν σήμερα. Θα σταματήσουν σε επτά τόπους και μνημεία της Θεσσαλονίκης και ο δεινόσαυρος   θα ανεβάσει τον Γιάννη στα πιο ψηλά σημεία: πάνω στην Καμάρα, στο μιναρέ της Ροτόντας, το γλυπτό του Ζογγολόπουλου, το πλατάνι της πλατείας Ναυαρίνου, το καμπαναριό της Αγια-Σοφιάς, στους τρούλους από το Μπεζεστένι και στο μπαλκόνι του ρεστοράν «Όλυμπος-Νάουσα». Τα μνημεία και οι τόποι αυτοί καλύπτουν την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, και ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν σε αυτήν. Παράλληλα, συνδέονται με μερικά από τα σημαντικότερα συμβάντα στην ιστορία της πόλης, όπως οι μάχες με τους Βούλγαρους, που δόθηκαν μέσα στο προαύλιο της Αγίας Σοφίας κατά την απελευθέρωση της πόλης το 1912. Ανάμεσα σ’ αυτές τις στάσεις, ο Γιάννης και ο Σαύρος θα παρακολουθήσουν σκηνές από την καθημερινή ζωή, οι οποίες, αν ιδωθούν από ψηλά, μοιάζουν με ταινία του σινεμά, η οποία θα μπορούσε να εκτυλίσσεται σε οποιαδήποτε μεγαλούπολη. 

Μέσα από αυτήν την περιπλάνηση, το παιδί αντιλαμβάνεται το πόσο παλιά, συνεχής και πολυφυλετική είναι η ιστορία της πόλης και πως αυτό που κανείς το ζει ως παρόν, πρόκειται στο μέλλον να αποτελεί πολύτιμη μαρτυρία για τις επόμενες γενιές. Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο που λειτουργεί ως ένα παιγνιώδες ερέθισμα για να έρθει το παιδί σε επαφή με την τοπική ιστορία της πόλης και μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη βάση για μετέπειτα δράσεις και εφαρμογές μέσα στην σχολική τάξη αλλά και οδηγό για οργανωμένες περιηγήσεις των μαθητών στην πόλη με την μορφή πολιτιστικών εκδηλώσεων από τη μεριά του σχολείου.»