Παράσταση ανθρωπιάς Εκτύπωση
Τρίτη, 22 Μάιος 2012 07:25

image003

 

Το ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ θα πραγματοποιήσει εκτάκτως την Πέμπτη 24 Μαίου στις 21.30, μια παράσταση του έργου «ΡΑΧΗΛ;!», όλα τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για τις ανάγκες της μη κερδοσκοπικής εταιρίας ΜΕΡΙΜΝΑ που έχει ως κύριο στόχο τη φροντίδα παιδιών και οικογενειών που αντιμετωπίζουν μια σοβαρή αρρώστια, μια απώλεια ή το θάνατο.

Αρρώστια, απώλεια, θάνατος. Σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο. Σε μια εποχή που κατακλυζόμαστε από κρίση κι όμως μοιάζει τόσο να λείπει… κρίναμε απαραίτητο να αφιερώσουμε μια παράσταση μας στα παιδιά και στις οικογένειες  που καλούνται να μάθουν από την αρχή ή να επαναπροσδιορίσουν το τι σημαίνει αγώνας, ζωή και συνέχισή της. Μια παράσταση που εναντιώνεται στις κοινωνικές συμβάσεις και υμνεί τη διαφορετικότητα, την πολυχρωμία και την αγάπη.

 

ΡΑΧΗΛ ; !

του Γρηγορίου Ξενόπουλου

(σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζηβανού)

στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΑΝΤΕΩΣ ΤΕΙΡΕΣΙΑ

Ζάκυνθος, τέλη δέκατου ένατου αιώνα. Μέρες του Πάσχα. Ένας έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους, που μεγάλωσαν σε γειτονικά σπίτια χωρίς προκαταλήψεις, προσπαθεί να ανθίσει. Μια Ελληνίδα Εβραία και ένας Έλληνας Χριστιανός. Γύρω τους κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας των Χριστιανών, εξελίσσεται ένα πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων Εβραίων μέσα από τις γνωστές, δυστυχώς ακόμη και σήμερα, «συκοφαντίες αίματος».
 

Ένα σπάνιο και μοναδικό έργο της ελληνικής δραματουργίας που προσεγγίζει τις σχέσεις Ελλήνων Εβραίων και Χριστιανών χωρίς ρατσιστικά ή φυλετικά στερεότυπα.
 

Ένα από τα σχεδόν άγνωστα αλλά και τα πιο ολοκληρωμένα, σύμφωνα με τον ίδιο τον συγγραφέα, έργα του.
 

Θεσσαλονίκη 1912-2012. Η πόλη των φαντασμάτων. Είναι γνωστό το πολύχρωμο πληθυσμιακό παρελθόν της, ο πολυπολιτισμικός και κοσμοπολίτικος χαρακτήρας της, καθώς και οι ιστορικά βεβαιωμένοι ισχυρότατοι δεσμοί της, με ένα ιδιαίτερα ακμάζον εβραϊκό στοιχείο (κυρίως από το 1492 και μετά –Σεφαραδίτες), που για πολλούς αιώνες σφράγισε όλες τις πτυχές της κοινωνίας, της οικονομίας και του πολιτισμού αυτής της πόλης, μέχρι να οδηγηθεί -ως έρμαιο ή εξιλαστήριο θύμα- στα κρεματόρια της Ναζιστικής Γερμανίας.
 

Όλο και περισσότερο σήμερα –συνειδητά ή ασυνείδητα- ένα μαύρο πέπλο λήθης και αδιαφορίας εμποδίζει τις νέες γενιές των Θεσσαλονικέων να έρθουν σε «δημιουργική επαφή» με αυτό το σημαντικό κομμάτι της πρόσφατης ιστορίας τους.
 

Μια παράσταση του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης  για τα 100 χρόνια της Θεσσαλονίκης στο ελληνικό κράτος.